Et år er gået, en økonomisk bæredygtig forretning er bygget på toppen af et sportsligt fundament, og projektet Skanderborg Aarhus Håndbold har etableret sig solidt i Østjylland hos fans, samarbejdsklubber og sponsorer.
Næste step er videreudvikling af produktet og forretningen og at tage et stort skridt i retning af SAHs kommercielle målsætning – at blive Europas mest digitale håndboldklub. En stor udfordring, hvor man skal transformere et traditionelt analogt produkt som håndbolduniverset nu engang er, til en digital tilstedeværelse.
Til at understøtte den udvikling har bestyrelsen i SAH fået tilført nye kræfter i form af Laura Vilsbæk og Tore Nederland.
Bestyrelsesformand Peter Frandsen sætter ord på den nye bestyrelsessammensætning.
Vi skal løfte niveauet i SAH, sikre synlighed og skabe målbarhed, og vi skal skabe et endnu stærkere produkt, specielt udenfor banen. Vi skal have endnu flere fans i hallen og sikre en tilstedeværelse og opmærksomhed, også på de dage der ikke er kamp, siger bestyrelsesformanden.
Derfor har vi taget skridtet til at hente nye bestyrelsesmedlemmer med værdifuld erfaring og kompetencer indenfor digital forretningsudvikling og -transformation, fortsætter Peter Frandsen.
Det tilstræbes, at der i SAHs bestyrelse sidder personer, som kompetencemæssigt kan løfte forskellige strategiske opgaver, og derfor glæder det mig at byde velkommen til to så store kapaciteter som Tore Nederland og Laura Vilsbæk.
Tore Nederland
Tore Nederland er Senior Director i Salling Group. Med en baggrund i Bilka og BR indenfor digitalisering og udvikling af strategi og koncepter med fokus på markedsføring og relationer vil Tore tilføre klubben hands-on erfaring indenfor digital forretningsudvikling, og den udfordring tager han gerne op:
Jeg glæder mig til at tage fat på de store opgaver, der ligger foran os i SAH. Der er skabt en sund forretning på et solidt økonomisk fundament, og det giver en ro og plads til fokus på det vigtigste – håndbold og håndboldproduktet. Vi skal udvikle på den værdi vores produkt kan tilføre sponsorer og samarbejdspartnere.
Derudover ser jeg frem til at arbejde med udviklingen af unge mennesker. Hele opsætningen omkring talentudvikling i SAH er exceptionel, og det er et spændende værdiskabende parameter at arbejde med, slutter Tore Nederland.
Laura Vilsbæk
Laura Vilsbæk er specialist i digital transformation og forretningsudvikling, og hun glæder sig over at være en del af en nyskabende og -tænkende klub:
Vi skal finde nye veje til at berige håndboldoplevelsen, så den strækker sig udover de 60 minutter på banen. Vi skal bruge det digitale til at skabe relationer og lægge lag på oplevelsen før, under og efter kampen. Datadrevne undersøgelser viser, at vi har et ungt publikum, og det er der et stort potentiale i forhold til aktivering, og det er en kæmpe fordel for sponsorer.
Jeg køber 100% ind på de værdier, der er i SAH – sund drift, talentudvikling og en kontinuerlig forbedring af håndboldproduktet. Hele talenthistorien fra rekruttering til sammensætning af truppen, og det blik der er for de unge talenter, bliver overført til den forretningsmæssige del, hvor der appelleres til nye, unge fangrupper og kommunikeres på de unges præmisser på digitale platforme.
SAH bestyrelse
Bestyrelsen i Skanderborg Aarhus Håndbold per 1. juli 2022:
Peter Frandsen
Tore Nederland
Laura Vilsbæk
Kurt Møller
Jørgen Noes
Jens Christensen
Lars Bang
Jan Børjesson